.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مادر شهید امیدپور:
شهادت موجب حفظ نظام است
چهل روز قبل از شهادت فرزندم (همزمان با پایان نخستین مرحله حمله سپاه به گروه پژاک) در عالم خواب دیدم که همرزمان فرزندم لباس مشکی به تن دارند و به خانه ما آمده‌اند اما فرزندم در بین آنها نبود و زمانی که صدایم کردند و از خواب بیدار شدم سه بار فریاد یا حسین سر دادم.
شهادت موجب حفظ نظام است

مادر پاسدار شهید صمد امیدپور گفت: شهادت موجب حفظ ارزش‌های نظام اسلامی است و اگر لازم باشد من هم تفنگ به دست می‌گیرم و می‌جنگم تا اسلام زنده بماند.
خبرگزاری فارس: شهادت موجب حفظ نظام است

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس از رودبار، این شهرستان در چند روز گذشته با تشییع پیکر شهید امیدپور عطر و بوی شهادت گرفت.
شهید صمد امیدپور سبکبال پر کشید تا از فیض شهادتش عطر شهید در کوچه و پس کوچه‌های شهرمان که با زرق و برق دنیا در آمیخته شده به استشمام برسد.
امیدپور تنها کمتر از 26 بهار عمر را دیده بود و جوانی پاک و بی‌آلایش که در درگیری با گروهک تروریست پژاک به شهادت رسید.

*دختران و مادران حجاب را برای خود عیب ندانند
مادر گرانقدر شهید امیدپور عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت فرزند دلیرش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: شهید امیدپور جوانی پاک بود و در راه دفاع از اسلام، ناموس و برای دفاع از میهن، شهادت را مکمل راهش کرد تا کشورمان مانند افغانستان، عراق و فلسطین زیرسلطه و ستم بیگانگان نباشد.
رعنا امیدپور ادامه داد: پس از شهادت فرزندم، خونم به جوش آمد و اگر زمینه فراهم باشد و اجازه دهند تفنگ به دست می‌گیرم و می‌جنگم تا اسلام زنده بماند.
وی افزود: حفظ نظام جزو ارزش‌هایی است که شهدایی مانند فرزندم به در راه آن به شهادت می‌رسند تا در داخل کشور امنیت داشته باشیم.
این مادر شهید با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید امیدپور گفت: فرزندم با خدا و با ایمان بود و همواره دلش برای مادر، برادر و خواهرانش می‌تپید و صله‌رحم داشت و به من نیز تاکید فراوان داشت تا با اقوام دیدار داشته باشم.
این مادر شیرزن اظهار داشت: فرزندم می‌گفت: مادر بی‌ریا باش و با اقوام و آشنایان رفت و آمد داشته باش شاید آنها فراموش کرده یا نمی‌توانند به ما سر بزنند.
مادر شهید امیدپور با بیان اینکه باید قدردان خون شهدا باشیم، افزود: تمام افراد جامعه، زن، مرد، دختر و پسر باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و باید بدانند که خون شهید برای چه ریخته شده است و شهدا برای چه رفته‌اند.
وی، دختران و مادران را به حفظ حجاب دعوت کرد و ابراز داشت: دختران و مادران جامعه حجاب را برای خود عیب ندانند و آنان در جایگاه خود با حفظ عفاف و حجاب می‌توانند از خون شهید پاسداری کنند.
این مادر درباره چگونگی خبر شهادت فرزندش گفت: چهل روز قبل از شهادت فرزندم (همزمان با پایان نخستین مرحله حمله سپاه به گروه پژاک) در عالم خواب دیدم که همرزمان فرزندم لباس مشکی به تن دارند و به خانه ما آمده‌اند اما فرزندم در بین آنها نبود و زمانی که صدایم کردند و از خواب بیدار شدم سه بار فریاد یا حسین سر دادم.
مادر شهید امیدپور اضافه کرد: خون شهید امانتی در دستمان است که همه باید در جایگاه خود آن را حفظ کنیم، من سه پسر دیگر دارم و به آنها گفته‌ام اگر شما را هم برای دفاع از نظام ببرند دریغ نکنید و بروید.
وی، همگان را به حفظ و حرمت خون شهید دعوت کرد و افزود: خدا را در نظر گرفتن در انجام تمام امورات حفظ خون شهید را به همراه دارد.

*خون شهید انقلاب را آبیاری می‌کند
داماد شهید امیدپور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهید امیدپور در دوران تحصیلش دانش‌آموزی ممتاز، با اخلاق و با ادب بود به گونه‌ای که هر کس در نخستین برخورد متوجه تفاوت او با دیگر همکلاسی‌هایش می‌شد.
نقی امیدپور، رزق حلال، شیر پاک مادر و تربیت دینی در خانواده را مهم‌ترین خصوصیات معنوی این شهید گرانقدر دانست و ادامه داد: ولایت‌مداری و دوری از گناه جزو شاص‌های مهم اخلاقی این شهید گرانقدر محسوب می‌شد.
وی با بیان اینکه شهید امیدپور اهل ریا نبود، گفت: همسنگران شهید امیدپور می‌گفتند ما نمی‌دانستیم صمد اهل نماز شب است و برای خود وصیتنامه نوشته است و بنده هم بعضی شب‌ها می‌دیدم که او در رختخوابش نیست و اوایل نبودش را جدی نمی‌گرفتیم اما پس از مدتی که این بیداری‌‌های شبانه وی ادامه یافت به دنبالش رفتیم تا ببینیم او کجاست و دیدم که در نمازخانه نماز شب می‌خواند و به او گفتم چرا با ما در این باره سخن نمی‌گفتی و او پاسخ داد که خواستم ریا نباشد.
داماد شهید امیدپور با بیان اینکه خون شهید انقلاب را آبیاری می‌کند، اذعان داشت: برای خدا رفتن از خصوصیاتی است که شهیدان را جاودانه می‌کند.
وی با بیان اینکه تمام مردم و مسئولان در جایگاه خود نسبت به خون شهید مسئول هستند، اظهار داشت: با عمل به وصیتنامه شهید، پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ عفاف و حجاب و دشمن‌شناسی می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
داماد شهید امیدپور بر ضرورت پاسداری بر حفظ و کرامت خون شهید تاکید کرد و بیان داشت: امروز هر کس و در هر وظیفه‌ای باید حافظ و قدردان خون شهید باشد و یک کارمند و یک مسئول با حفظ الطاف الهی در کار، احترام به ارباب رجوع و برای خدا کار کردن می‌تواند در حفظ خون شهید نقش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه پشتیبان ولایت بودن از خصوصیات و وصیت شهید امیدپور است، گفت: وجود ولایت در کشور انقلاب را به اوج رسانده است و کشورهای همسایه به دلیل نداشتن ولایت در انقلاب خود ناموفق بودند.
وی، تربیت اسلامی در خانواده‌ها را در شکل‌گیری جوانانی مومن و متدین مهم دانست و گفت: تربیت ناسالم در خانواده زمینه انحراف و انحطاط جوانان را فراهم می‌کند و بسیاری از خانواده‌ها وجود ماهواره در خانواده را یک تهدید نمی‌دانند و با افتخار آن را به منازل خود می‌برند اما جوانان همین خانواده با بهره‌گیری غلط از این ابزار ضدفرهنگی در جامعه دچار انحراف می‌شود.
داماد شهید امیدپور نقش مسئولان فرهنگی را در هدایت صحیح جوانان مهم دانست و افزود: جوانان این مرز و بوم جوانان ارزشمندی هستند که به دلیل عدم حمایت و توجه بزرگ‌ترها در خطر تهدیدات فرهنگی دشمن قرار می گیرند.

*خون شهید بیداری می‌آورد
برادر شهید امیدپور با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید امیدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ایشان در ادب و اخلاق زبانزد بود در برخی مواقع از رفتار او درس می‌گرفتیم.
احمد امیدپور با بیان اینکه شهید امیدپور به فکر مسائل مادی و دنیوی نبود، ادامه داد: کسی که با خدا باشد به چیزی دیگری فکر نمی‌کند و شهید امیدپور، زمینی نبود و بنده به عنوان برادر بزرگ این شهید از برخی اخلاقیات صمد غبطه می‌خوردم.
وی با بیان اینکه خون شهید بیداری می‌آورد، اظهار داشت: خون شهید حس مسئولیت، حفظ کرامت شهید را در انسان بیشتر می‌کند.
برادر شهید امیدپور اظهار داشت: وقتی خبر شهادت برادرم را شنیدم به مادرم گفتم ناراحت نباش و شکر کن و سرت را بالا بگیر که فرزندت شهید شده است.

*سرمشق گرفتن از شهدا از رخنه بیگانگان جلوگیری می‌کند
برادر کوچک شهید امیدپور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برادرم احترام به پدر و مادر را همواره مورد تاکید قرار می‌داد و معتقد بود که تمام افراد جامعه به ویژه جوانان باید این عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند.
محمدرضا امیدپور افزود: مقابله با توطئه‌های جبهه نرم دشمن در پاسداشت حرمت خون شهدا مهم است و استفاده از اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای جنبه‌ای دو طرفه دارد و اگر جوانان با دید صحیح از این ابزار استفاده کنند 60 درصد علم در این ابزار نهفته است اما با تبلیغات سوء دشمن جوانان به جنبه منفی و غیر اخلاقی این ابزار فرهنگی چنگ می‌زنند.
وی، عدم نظارت خانواده بر اعمال و رفتار فرزندان را مهم‌ترین دلیل انحراف جوانان عنوان کرد و گفت: وقتی خانواده از احوال فرزند خود غافل باشد به طور یقین زمینه برای انحراف جوان فراهم می‌شود.
برادر شهید امیدپور با بیان اینکه شهادت شهید امیدپور برای مقابله با همین توطئه‌های دشمن در سنگری دیگر صورت گرفت، ابراز داشت: جوانان باید بدانند که سرمشق گرفتن از شهدایی مانند امیدپور که دار و ندار خود را در طبق اخلاص قرار دادند، از بسیاری کج روی‌ها و رخنه بیگانگان در جامعه جلوگیری می‌کند.

*برگزاری مجالس مختلط خون شهدا نظام را زیر سؤال می‌برد
خواهر شهید امیدپور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بر حفظ حرمت خون شهیدان تاکید کرد و گفت: شهادت شهید امیدپور خون‌ها را به جوش آورده است و بسیاری از جوانان هوشیار شده‌اند بنابراین باید همه دست به‌دست هم دهیم تا این هوشیاری و حفظ خون شهید برای همیشه در اذهان زنده بماند.
زینب امیدپور برگزاری محافل و مجالس آمیخته با گناه را در شأن و حفظ کرامت شهیدان ندانست و افزود: عده‌ای با برگزاری عروسی‌های مختلط خون شهدای نظام را زیر سؤال می‌برند.
وی با بیان اینکه قیام حسینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: امر به معروف در جامعه امروز با انحرافاتی که دارد رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است.
خواهر شهید امیدپور نقش مادران را در تربیت اسلامی فرزندان مهم دانست و گفت: در جامعه کنونی مشاهده می‌شود برخی مادران با حضور در مجالس آمیخته با گناه زمینه را برای بی‌عفتی و بی‌بند و باری دختران خود فراهم می‌کنند.
امیدپور خطاب از چنین افرادی خواست تا شهادت شهیدانی مانند امیدپور را سرمشق راه خود قرار دهند و اگر تا به امروز کج رفته‌اند به خود بازگردند و راه صحیح را در پیش گیرند.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف اذعان داشت: شهید برای دفاع از عفت و ناموس به درجه شهادت رسیده است بنابراین همه خواهران باید حجاب و چادر را یک افتخار برای مصونیت از گناه بدانند.
وی طهارت را یکی دیگر از خصوصیات شهید امیدپور دانست و ابراز داشت: شهید امیدپور همواره با وضو بود و احترام به پدر و مادر را مورد تاکید قرار می‌داد.
شهید صمد امیدپور اول آذر ماه 1364 در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و وی دوران ابتدایی خود را در روستای نقله‌بر و مقطع راهنمایی را در مدرسه شبانه‌روزی معدن سنگرود گذراند و تحصیلاتش را تا پایان سوم متوسطه در شهر رشت ادامه داد.
شهید امیدپور در دوران دانش‌آموزی به عضویت بسیج دانش‌آموزی در آمد و تحصیلات خود در مقطع پیش دانشگاهی را در شهر جیرنده به اتمام رساند.
شهید امیدپور همزمان به عضویت بسیج شهر منجیل درآمد و پس از مدتی عضو فعال بسیج شد و عاشق ولایت فقیه بود و هموره می‌گفت که باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.
شهید امیدپور در سال 1384 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از گذراندن دوره آموزش افسری در دانشگاه امام حسین(ع) عضو یگان ویژه صابرین شد.
این شهید عاشق شهادت بود و همواره می گفت که من اگر لیاقت شهادت را داشته باشم بزرگ‌ترین هدیه الهی است.

*پشتیبان ولایت فقیه باشید
شهید امیدپور در فرازی از وصیتنامه خود نوشته است: همه جوانان عزیز ایران به ویژه پسران و دختران هم‌سن و سال خودم را دعوت به تقوای الهی و پرهیز از هواهای نفسانی، شیطانی و شهوانی می‌کنم و اینکه به پدر و مادر خود احترام بگذارید و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا پیروزی در دستتان باشد.
اگر شهید شدم برایم گریه نکنید، همه شما باید خوشحال باشید در غیر این صورت من ناراحت می‌شوم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 شهريور 1390
با گروه پژاک و جندا..و هرگره تجزیه طلب دیگر در خوزستان و کردستان وبلوچستان و آذربابیجان باید برخورد قاطع و حساب شده انجام شود سزای تجزیه طلب در هر حکومتی و در هر کشور ی مرگ است و مجازات این اشغالها کمتر از اعدام نیست چند سال قبل در امریکا چنان بلایی بر سر یکی از گروهای تجزیه طلب اوردند و تمامی اعضا و محل سکونت انها را با هم اتش کشیدند و نگذاشتند یک نفر از انجا زنده بیرون بیاید در ایران هم هر حکومتی بر سر کار باشد فرقی نمیکند انهایی که در فکر تجزیه و جدا نمودن قسمتی از خاک عزیز ایران هستند باید تماما اعدام شده و یا در جنگ به هلاکت برسند و هیچ نوع معامله ای با انها در پیشگاه تاریخ و خداوند متعال قابل بخشش نیست!!!شهدای این نبرد مقدس از جمله عزیزترین و گرانقدر ترین شهدای تاریخ ایران هستند و در یاد میهن خاطره این فرزندانبزرگوار همیشه باقی خواهد بود شیر مادر حلالتان باد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.